Tagi wydawnictwo

Wydać książkę i na niej zarobić

Wydanie książki w Polsce nie jest takie łatwe. W większości wydawnictw na rozpatrzenie i zrecenzowanie tekstu książki czeka się od kilku miesięcy do roku. Oczywiście o ile mamy szczęście i ktoś zechce naszą książkę zauważyć. Często bowiem kontakt z wydawnictwem jest bardzo frustrujący poprzez to że go wcale nie ma. Ale dlaczego na recenzję książki czeka się tak długo, kiedy została ona już przyjęta do rozpatrzenia? Problem w tym że w Polsce jest więcej osób, które piszą książki niż tych , którzy je recenzują. Co zatem zrobić kiedy nasza praca nad książką leży w szufladzie i kolejne wydawnictwo nie odpowiada? Możemy spróbować wydać książkę własnym sumptem lub chociażby wydać e-booka też we własnym zakresie. Tutaj jednak pojawiają się dwa problemy. Jeśli wydajemy książkę papierową to problemem są pieniądze. Jeśli natomiast wydajemy e-booka to zemścić się może na nas wciąż skromny zasięg rynku e-booków w Polsce. E-booki nie trafiają do powszechnego czytelnika. Samo wydanie książki to jeszcze nie wszystko. Możemy mieć w domu stos książek i co z tego? Zatem wydanie książki we własnym zakresie nie jest optymalnym rozwiązaniem. Wydawnictwa mają umowy na dystrybucje z sieciami hurtowni i księgarni, tam powinna trafić nasza książka jeśli mamy marzyć o tym aby na niej zarobić. Dystrybucja książki to podstawa ale w dzisiejszych czasach książki są towarem jak inne rzeczy i w celu ich sprzedaży przydaje się promocja. Co może wchodzić w skład takiej promocji? Reklama w mediach, spotkania z autorem, obecność na wszelkich targach książki, obniżki cen w księgarniach internetowych i stacjonarnych. To wszystko jednak sporo kosztuje. Jeśli chodzi o obecność w mediach zdecydowanie najtańszym i najlepszym medium do reklamowania książki jest internet. Poniesione nakłady przekładają się i trafiają do docelowych grup potencjalnych czytelników. Reklama w prasie, radio czy telewizji jest z reguły poza zasięgiem większości wydań. Tutaj trafić mogą jedynie książki z grupy potencjalnych bestselerów lub literatura o wyjątkowej wartości artystycznej. Jednym z niewielkich wydawnictw na rynku proponującym reklamę książek w internecie jest wydawnictwo Psychoskok. W tym wydawnictwie znajdziemy szybki proces wydawniczy, odpowiedź na nasze zapytanie o wydanie książki i promocję wydanej książki na portalach i forach internetowych związanych tematycznie z tematem książki. Jeśli to powieść znajdzie się na portalach i forach tematycznych przeznaczonych dla czytelników. Sprzedaż nakładu książki to proces dosyć długotrwały i żmudny. Na rynku jest ogrom pozycji wydawniczych i przebić się z konkretnym tytułem jest szalenie trudno. Niewątpliwie oferta wydawnictwa Psychoskok należy do najlepszych na rynku i daje możliwość na wydanie własnej książki czy to w postaci e-booka czy też w wersji drukowanej. Zarobić na książce w obecnych czasach jest trudno i w większości przypadków na efekty sprzedaży trzeba dosyć długo czekać, ale to jest możliwe.

Tagi: , , ,

Wydawanie książki, powieści

Samo napisanie książki to nie wszystko, trzeba jeszcze takie dzieło wydać. Z tym nie jest taka prosta sprawa. Nie wszystkie wydawnictwa akceptują każde dzieło jakie powstanie. Wiele książek spędza na półkach u wydawców nawet rok czy więcej czasu a inne wręcz nigdy nie uzyskują uznania i trafiają, jak by tu rzec, na przemiał. Nie wszystko co ludzie tworzą i uważają za dobrą książkę, w tym powieść jest takie w istocie. To co udało nam się stworzyć swoją żmudną pracą podlega ocenie wydawców i krytyków. Nie każdy zbiór tekstów to książka naukowa i nie każdy dłuższy tekst opowiadający jakąś historię wymyśloną to powieść zasługująca na miano literackiego utworu.

Wkładając pracę w pisanie książki trzeba się liczyć z koniecznością samodoskonalenia swojego stylu i ogólnej formy pisarskiej. Liczenie na to że pierwszy lepszy tekst jest już utworem literackim może spowodować zawód w momencie kiedy zwracamy się do wydawcy z propozycją wydania naszej książki. Nad tekstem trzeba sporo popracować aby nasze dzieło było naprawdę godne uwagi wydawcy ale przede wszystkim czytelnika. Pamiętać należy że skoro chcemy być pisarzem to być może ktoś przeczyta naszą pierwszą powieść z ciekawości ale gorzej już może być z następną. Czytelnik mając złe doświadczenia nie wybierze naszej książki. Zamiast pracować na swoje nazwisko będziemy pracowali na to aby już nikt nie przeczytał naszej przyszłej książki. Dlatego tak ważne jest dopracowanie swojego dzieła i praca nad nim również w oparciu o opinie i uwagi innych osób. Dobrze jest powierzyć zaopiniowanie naszej książki komuś kto zna się na rzeczy.

W momencie kiedy już jesteśmy pewni co do tego, że nasza książka jest dopracowana naszym następnym krokiem jest znalezienie wydawcy. Wysyłając książkę do wydawnictwa dobrze jest przesłać tekst w formie pliku elektronicznego. Taka forma jest tańsza w przesyłce i automatycznie przesyłamy kopie naszej pracy . Kiedy przesyłamy tekst książki w formie papierowej zawsze musi to być kopia nie oryginał. Oprócz samego tekstu książki dobrze jest przygotować dosyć krótkie streszczenie naszej pracy w formie jednostronicowej. Streszczenie bywa równie ważne jak sam tekst książki. Wydawcy na jego podstawie oceniają często wstępnie całe dzieło. Następny krok w wydawaniu książki to odpowiednia umowa. Umowy na wydanie książki mogą być różne. Mogą być takie gdzie całe ryzyko wydania książki ponosi wydawca lub odwrotnie autor. Umowy mogą zawierać dodatkowo takie opcje jak: korekta, skład czy tez promocja. Bez tych czynników wydanie książki przypomina wydawanie jej we własnym zakresie. Bardzo pragnąc wydać książkę musimy często godzić się na trudne warunki. Jedną z podstawowych kwestii jest ta dotycząca wynagrodzenia autora. Pozbycie się praw autorskich na rzecz wydawnictwa ogranicza w przyszłości nasze przychody płynące ze sprzedaży oraz ewentualnych wznowień. Podane aspekty wydawania książki to tylko niektóre, najważniejsze elementy całego procesu wydawniczego z jakich powinien sobie zdawać sprawę każdy autor książki.

Tagi: , , , , ,

Demagogia i puste obietnice

Poniżej fragment wiadomości email z dnia 1 XII 2011, którą jedno z wydawnictw  rozesłało w formie newslettera. W kilku miejscach jest to demagogia, propaganda i nieuczciwa reklama, dlatego pragniemy zwrócić na to uwagę.  Jednak zgodnie z ustawą o nieuczciwej konkurencji nazwa wydawnictwa nie jest w tym artykule ujawniona, lecz zastąpiona XXX.

Tekst w kolorze zielonym to wiadomość email od wydawnictwa XXX, tekst w kolorze niebieskim to komentarz naszej redakcji.

 

Nawet nie każde wydawnictwo może pochwalić się odpowiednio rozwiniętą ogólnopolską siecią dystrybucji. Jak na tym tle wypada Wydawnictwo XXX ? Otóż dostarczamy książki właściwie do wszystkich liczących się dystrybutorów w Polsce.

Wydawnictwo xxx ma podpisaną umowę na wyłączną dystrybucję z grupą A5 z Łodzi i we własnym zakresie nie prowadzi polityki promocji i dystrybucji książek, poza umieszczeniem ich na własnej stronie internetowej i przetransportowaniem do magazynu w Łodzi. Co więcej, XXX nawet nie pojawia się na liczących się w Polsce targach książki.

 

Z naszą ofertą docieramy do sieci handlowych (np. Empik – 181 salonów, Matras – 133 księgarnie, Gdański Dom Książki – 62 księgarnie, Dom Książki w Białymstoku,  (księgarnie, Lubelski Dom Książki), marketów (np. Tesco, Auchan, Carrefour, Leclerc, Real), księgarń internetowych (m.in. empik.com, Merlin, Gandalf, Amazonka), wszystkich największych hurtowni (m.in. Olesiejuk, Matras, Azymut), a także do niezależnych księgarń prywatnych. Można powiedzieć, że docieramy w zasadzie w każdy zakątek kraju.

Jest to hurra-optymistyczna i hiper-idealistyczna oferta. W rzeczywistości książki pojawiają się głównie w księgarniach internetowych i w niewielkiej ilości księgarń stacjonarnych i marketów, zwłaszcza w przypadku nowego Autora, który wymaga i oczekuje promocji. Owszem, kontakty handlowe i dystrybucja grupy A5 (wyłączny dystrybutor XXX) obejmuje wspomniane wcześniej placówki, lecz wskazuje to ich ogólny zasięg, a nie sprzedaż konkretnej książki. W rzeczywistości nie jest tak różowo, że nowa książka pojawia się w tylu salonach Empik czy Matras, marketach Tesco czy Carrefour. Ale aby przyciągnąć klienta trzeba obiecywać.

 

Wydawnictwo XXX realizuje wyłącznie w pełni płatne przez Autora zlecenia wydania książki, co oznacza, że to Autor ponosi całe ryzyko i ciężar finansowy. XXX zgarnia swój zysk, nadmiernie nie angażując się w promocję Autora. Powyższe komentarze redakcji powstały w wyniku wywiadów z autorami, którzy publikowali swoje książki w XXX.

Tagi:

Stowarzyszenie Wydawców Katolickich – członkowie

Lista członków Stowarzyszenia Wydawców Katolickich.

(stan na dzień 20.09.2011)

Członkowie Honorowi

Koszorz Antoni, ks. – na emeryturze
Pek Kazimierz, ks. – Mariański Dom Studiów – Lublin
Piwowarski Kazimierz, ks. – Niemcy
Szafrańska Amelia – na emeryturze
Zakrzewski Władysław, ks. – Archidiecezjalne Wydawnictwo Lubelskie
Zimoń Damian, ks. abp – metropolita katowicki

Członkowie Zwyczajni

Borowik Zbigniew – Instytut Wydawniczy PAX – Warszawa
Bujak Małgorzata – Wydawnictwo BIAŁY KRUK – Kraków
Ciak Wojciech, o. – Wydawnictwo FLOS CARMELI – Poznań
Dziurzyńska Joanna – Wydawnictwo UKSW – Warszawa
Gbur Andrzej, ks. – Wydawnictwo Karmelitów Bosych – Kraków
Górka Tadeusz, br. – Wydawnictwo VERBINUM – Warszawa
Gronowski Tomasz, br. – Wydawnictwo TYNIEC – Kraków
Hensel Piotr, o. – Wydawnictwo Karmelitów Bosych – Kraków
Kałużny Łukasz – Inicjatywa Wydawnicza JEROZOLIMA – Poznań
Kania Stanisław, ks. – Wydawnictwo Zakonu Pijarów – Kraków
Karasiński Waldemar, ks. – Wydawnictwo Duszpasterstwa Rolników – Włocławek
Kawałko Piotr, ks. – Wydawnictwo Archidiecezji Lubelskiej GAUDIUM – Lublin
Konik-Korn Marcin – Wydawnictwo TYNIEC – Kraków
Koźlak Piotr, o. – Wydawnictwo HOMO DEI – Kraków
Król Bartłomiej, ks. – Wydawnictwo SALWATOR – Kraków
Kukowka Krystian, ks. – Księgarnia Św. Jacka – Katowice
Lubaś Tomasz, ks. – Edycja Świętego Pawła – Częstochowa
Mauer Czesław – Hurtownia Książek EMMANUEL – Katowice
Mazurek Adam – Agencja Wydawniczo-Poligraficzna ADAM – Warszawa
Mizera Norbert – Polskie Wydawnictwo Encyklopedyczne – Radom
Napierkowski Piotr, ks. – PROMIC Wydawnictwo Księży Marianów MIC – Warszawa
Niedziela Piotr, ks. – Wyższe Seminarium Duchowne Księży Pallotynów – Ołtarzew
Nowacki Radosław, ks. – Wydawnictwo Duszpasterstwa Rolników – Włocławek
Nowak Józef, ks. – APOSTOLICUM Wydawnictwo Księży Pallotynów – Ząbki
Oczkowski Michał – Wydawnictwo KOINONIA – Ustronie
Orkiszewski Jan – Wydawnictwo POLIHYMNIA – Lublin
Otolski Marek, ks. – Kustosz Sanktuarium Niepokalanego Poczęcia NMP – Lublin
Pachuta Leszek, ks. – Wydawnictwo Diecezjalne – Sandomierz
Pietras Henryk, ks. – Wydawnictwo WAM – Kraków
Pilas Tadeusz – Studio Komputerowe MEDIAN – Łódź
Pindur Piotr – Księgarnia Św. Jacka – Katowice
Piotrowski Paweł – Wydawnictwo PETRUS – Kraków
Piszczek Wacław, ks. – Wydawnictwo Księży Misjonarzy – Kraków
Pławny Tomasz, ks. – APOSTOLICUM Wydawnictwo Księży Pallotynów – Ząbki
Podolski Henryk – Wydawnictwo UKSW – Warszawa
Polak Józef, o. – Wydawnictwo WAM – Kraków
Pollak Remigiusz, o. – Wydawnictwo RHETOS – Warszawa
Poźniak Barbara – ZNAK – Kraków
Prus Krzysztof, ks. – Prymasowskie Wydawnictwo GAUDENTINUM – Gniezno
Prus Wojciech, o – Wydawnictwo W Drodze
Przestrzelski Krzysztof – Instytut Wydawniczy PAX – Warszawa
Pyc Beata – Wydawnictwo KUL – Lublin
Radzikowski Grzegorz, ks. – APOSTOLICUM Wydawnictwo Księży Pallotynów – Ząbki
Recław Remigiusz, o. – Łódź, Ośrodek Odnowy w Duchu Świętym
Rembisz Zbigniew, ks. – PALLOTTINUM – Poznań
Serocki Tadeusz – Wydawnictwo Diecezji Pelplińskiej BERNARDINUM
Sękalska Małgorzata – Wydawnictwo SERAFIN – Kraków
Skorupa Leszek, ks. – Wydawnictwo JEDNOŚĆ – Kielce
Szpakowski Roman, ks. – Wydawnictwo Salezjańskie – Warszawa
Tarnawski Józef, ks. – Wydawnictwo eSPe – Kraków
Węckowski Wojciech, ks. – Wydawnictwo BERNARDINUM – Pelplin
Wilk Paweł – Polskie Wydawnictwo Encyklopedyczne – Radom
Włodarczyk Michał – Dr. Josef Raabe, Spółka Wydawnicza, Spółka z o.o.
Zagrodzki Wojciech, o. – Wydawnictwo Karmelitów Bosych – Kraków
Zatorski Włodzimierz, o. – TYNIEC Wydawnictwo Benedyktynów – Kraków

Statystyka Stowarzyszenia Wydawców Katolickich

• członków honorowych – 6
• członków zwyczajnych – 55
• razem – 61
– księży – 37
– osoby świeckie – 24
• reprezentowanych wydawnictw – 40

 

Informacje pobrano ze strony swk.pl – Stowarzyszenie Wydawców Katolickich

Tagi: , , , , , ,